En els propers dies, la DGT començarà a enviar-nos a casa etiquetes categoritzant el parc de vehicles del nostre país a partir dels nivells de contaminació que emeten. És a dir, en funció del seu potencial contaminant.
S’han establert un total de quatre categories de menys a més: Zero emissions, ECO , C i B.
Zero emissions és la més respectuosa amb el medi ambient: ciclomotors, tricicles, quadricicles i motocicletes; turismes; furgonetes lleugeres, vehicles de més de vuit places i vehicles de transport de mercaderies classificats en el Registre de Vehicles de la DGT com a vehicles d’autonomia estesa (REEV), vehicles híbrids carregables (PHEV) amb una autonomia mínima de 40 quilòmetres i vehicles de pila de combustible.
En Eco, la següent: Turismes, furgonetes lleugeres, vehicles de transport de mercaderies classificats en el Registre de Vehicles com a vehicles híbrids carregables amb autonomia <40km, vehicles híbrids no carregables (HEV), vehicles propulsats per gas natural (GNC i GNL) o gas liquat del petroli (GLP), sempre complint els criteris de la C.
Amb el distintiu C: turismes i furgonetes lleugeres de gasolina matriculades a partir de gener de 2006 i dièsel a partir de 2014. Vehicles de més de vuit places i de transport de mercaderies, tant de gasolina com de dièsel, matriculats a partir de 2014. Per tant, els de gasolina han de complir la norma Euro 4,5 i 6 i en dièsel l’Euro 6.
I en B: Turisme i furgonetes lleugeres de gasolina matriculades a partir de gener de l’any 2000 i de dièsel a partir de gener de 2006. Vehicles de més de vuit places i de transport de mercaderies tant de gasolina com de dièsel matriculats a partir de 2005. Per tant, els de gasolina han de complir la norma Euro 3 i en dièsel l’Euro 4 i 5.
Les motos i ciclomotors amb motor de combustible no apareixen en la categorització de Tràfic. I de moment tampoc hi ha data per incloure-les en cap d’elles. Més detalls en DGT